Grand Theft Auto: Stilwater Stories
Producent: Rockstar North oraz Volition Inc
Wydawca: Rockstar Games
Silnik: RAGE
Platformy: PlayStation4, XBOX One, Windows XP/Vista/7
Data wydania: PlayStation4
13 października 2014
XBOX One
13 października 2014 Windows XP/Vista/7

05 grudnia 2014

Dystrybucja: DVD, Blue-ray
Czas akcji: 2013
Protagonista: Jimmy Garfield
Lokalizacja Stilwater
Grand Theft Auto: Stilwater Stories to gra studia Rockstar North we współpracy z Volition Inc, wydana przez Rockstar Games 13 października 2014 roku.

Gra zawiera elementy gier wyścigowych, przygodowych oraz gier akcji, podobnie jak reszta serii oferuje graczom otwarty świat gry. Akcja tytułu rozgrywa się w czasach współczesnych, w mieście Stilwater.

Jak w grach Saint's Row możliwe jest stworzenie wyglądu postaci. 

Gameplay:Edytuj

Tak jak w poprzednich częściach serii, gracz obserwuje rozgrywkę w trybie TPP (zza pleców protagonisty). Świat gry jest otwarty, gracz może w nim poruszać się w dowolny sposób - biegać, skakać, pływać bądź używać różnorakich pojazdów - samochodów, samolotów, łodzi i helikopterów. Może również walczyć z wrogami za pomocą całej gamy broni - od broni białych do ładunków wybuchowych. Podczas walki możliwe jest chowanie się za ścianami, samochodami itp., dostępny jest również tryb auto-celowania.

Aby pchać fabułę do przodu, gracz musi kończyć misje; jednak tak samo jak w pozostałych częściach serii, może to robić kiedy tylko zechce. Kiedy podczas gry zacznie popełniać przestępstwa, zaczną go ścigać służby porządkowe. Ich rodzaj określany jest przez pięciostopniowy poziom złej sławy. Podobnie jak w GTA, gracz może uciec przed policją, niezależnie od poziomu poszukiwania.

Świat gry w Grand Theft Auto: Stilwater Stories jest otwarty i może być eksplorowany w dowolny sposób. Jest o wiele większy od świata z Grand Theft Auto V; składa się z miasta Stilwater, terenów bezpośrednio do niego przylegających - Stilwater County oraz leżącego na południu pustynnego miasteczka Sunny Town. Tereny miejskie i wiejskie można przemierzać za kierownicą wielu różnych typów pojazdów: samochodów, motocykli, rowerów, łodzi, samolotów czy helikopterów. Do dyspozycji są również quady i łódź podwodna.

Po raz kolejny w serii, stworzony został świat podwodny i możliwość jego eksploracji. Pierwszy raz wystąpił on w GTA: San Andreas, lecz opierał się jedynie na paru roślinach wodnych, rybach i piasku. Gracz może zwiedzać podwodny świat za pomocą specjalnego ubioru, który można znaleźć w niektórych łodziach. Możliwe jest wykorzystywanie spadochronów do skakania z budynków. Protagonista posiada smartfona z kilkoma aplikacjami, które można wykorzystywać do kontaktowania się z przyjaciółmi czy skorzystania z Internetu. Przy użyciu Internetu dostępnego w grze, gracz może kupować domy, bronie, a nawet zamawiać ubrania i jedzenie do domu (numery wpisuje się do telefonu, w internecie są tylko podane).

Możliwe jest też dostosowanie wyglądu protagonisty do własnych upodobań (przez ubrania, tatuaże, biżuterię i fryzury). Możliwy jest również tuning samochodów (nie tylko wizualny, da się także zmienić osiągi danego modelu) oraz kupowanie dodatków (tłumików, celowników) do broni. Możliwa jest też zmiana koloru oczu, karnacji oraz budowy ciała, jednak zmiana płci nie jest możliwa (protagonista jest jedynie płci męskiej chyba, że w rozgrywce online, gdzie można stworzyć również postać płci żeńskiej).

Powraca możliwość uprawiania sportów takich jak: bieg, pływanie, jazda na rowerze (Triatlon), golf, tenis, koszykówka i bejsbol.

Fabuła:Edytuj

Protagonista, Jimmy Garfield jest członkiem gangu Świętych z Trzeciej Ulicy. Po 2009 gang się rozpadł, a Jimmy zaczął normalne życie. W 2013 roku odwiedza go Shaundi prosząca go o odnalezienie żyjących jeszcze członków gangu. Jimmy pomaga odbudować reputację gangu. 

Jimmy po:Edytuj

  • 50% znajomości z Larrym Croft'em może nabywać u niego bronie za darmo.
  • 65% znajomości z Shaundi może się z nią umawiać po czym można między nimi dojść do stosunku płciowego.

Ciekawostki:Edytuj

Niedługo

Zobacz też:Edytuj

Więcej z Fandomu