Grand Theft Auto: The Chronicles of Saints - gra z serii Grand Theft Auto, wyprodukowana przez Rockstar North, a wydana przez Rockstar Games oraz Volition Inc. Gra została wydana 1 lipca 2015 roku na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One, natomiast 29 października została ona wydana na komputery z systemem Windows.

Gra zawiera elementy gier wyścigowych, przygodowych oraz akcji oraz jak poprzednie odsłony oferuje graczom duży, otwarty świat. Akcja tytułu rozgrywa się latem 2015 roku głównie w San Andreas, jednak na początku gry poznajemy protagonistę w Stilwater.

Tytuł nie zawiera trybu multiplayer, ale jego funkcję pełni rozwinięta o dodatkowe lokacje usługa GTA Online (do tego niezbędna płyta z grą Grand Theft Auto: The Chronicles of Saints), uruchomiona 10 października 2015 roku.

RozgrywkaEdytuj

Przebieg gry Grand Theft Auto: The Chronicles of Saints można obserwować w formie TPP (zza pleców protagonisty) oraz FPP (oczami protagonisty). Gra oferuje duży, otwarty świat po którym gracz może się poruszać na wiele sposobów. Może również toczyć walki z przeciwnikami wykorzystując całą gamę broni: od białych do ładunków wybuchowych. Gracz może chować się za ścianami budynków, pojazdów, itd. Tryb auto-celowania został lekko udoskonalony. 

Aby ukończyć fabułę główną, gracz musi wykonywać misje główne, ale może to zrobić kiedy tylko zechce. W czasie rozgrywki mamy możliwość dokonania kradzieży, zabójstwa, rozwałki, co kończy się poszukiwaniem przez policję. Ich rodzaj określany jest przez sześciostopniowy poziom złej sławy. Podobnie jak w poprzednich częściach z serii, gracz może uciec przed służbami porządkowymi niezależnie od poziomu poszukiwania.

Tryb rozgrywki jednoosobowej rozgrywa się wokół jednego protagonisty - Ryana Wilsona - członka gangu Świętych, którego można przełączyć na postać z GTA Online, dzięki dwukierunkowemu panelowi w HUD-zie - górny odpowiada Ryanowi, zaś dolny postaci z trybu rozgrywki wieloosobowej. 

Trudniejsze misje wymagają pomocy ekipy, czyli Świętych, którzy sterowani są za pomocą sztucznej inteligencji. Każda z postaci ma swoją zdolność, np. poruszanie się dowolnym pojazdem, czy włamywanie się do komputerów. Wykonując misję odblokowujemy jednego członka ekipy, z którym można się zaprzyjaźniać, dzięki chodzeniu do klubów na drinka, kina czy graniu razem w koszykówkę, tenisa czy siatkowkę. 

Świat gry jest otwarty i można go eksplorować na wiele sposobów. Jest o wiele większy od światów z poprzednich części gier; składa się z Los Santos, terenów bezpośrednio do niego przylegających - Los Santos County, położonego na północy Blaine County, Las Venturas, który graniczy z Bone County oraz Red County oraz San Fierro graniczące z Flint County i otoczone wodami San Fierro Bay. W grze można dostać się też do Liberty City, do którego dostęp zostanie odblokowany po przejściu wymaganych misji (w GTA Online gracz może poruszać się tylko po San Andreas). Liberty City zostało powiększone o tereny roślinne, dodano wiele nowych budynków, a Statua wydaje się o wiele większa i bardziej realistyczna.

Świat podwodny został wzbogacony o nowe gatunki zwierząt morskich, rośliny oraz... podwodne jaskinie do eksploracji. W takich jaskiniach można zdobyć unikatowe przedmioty, które po odnalezieniu znajdują się w kryjówkach Ryana. Gracz może zwiedzać wody San Andreas za pomocą specjalnego ubioru lub batyskafu. Na lądzie dodano również nowe gatunki zwierząt czego przykładem jest kot Ryana - Tom, który pojawia się tylko w cutscenkach. Protagonista gry posiada smartfona, parodię modelu Samsunga Galaxy S5 z kilkoma aplikacjami, dzięki którym gracz może zadzwonić do postaci z gier, jak i do przyjaciół z którymi gra w GTA Online, a dzięki Internetu gracz może kupywać mieszkania, interesy, pojazdy, a nawet ciuchy. Używając aparatu, gracz może zrobić zdjęcie obiektom, za które można odblokować osiągnięcia. W Grand Theft Auto: The Chronicles of Saints dodano również nowe mini-gry, np. koszykówkę, siatkówkę, granie na konsoli i automatach, śpiewanie czy tańczenie w klubach. Dodano również wiele nowych gatunków broni palnej i białej. Można ulepszać samochody, zmeniając części, kolor, rodzaj opon, itd. Postać można rozwijać kupując jej ubranie, jedzenie albo wybierając ją na siłownię, za co dostajemy znane z poprzednich tytułów Saints Row punkty szacunu.  W każdym mieście są dwa kluby walki, gdzie można nauczyć się unikalnych i brutalnych ciosów. Rany cielesne zostały również udoskonalone - używając miecza, czy innej broni białej możemy odciąć części ciała, natomiast strzelając do kogoś z broni palnej możemy ujrzeć wyraźne ślady po kuli, a krew jest o wiele bardziej realistyczna, niż w poprzednich tytułach. Ogólnie, grafika jest bardziej realistyczna od tej z GTA V.

COMING SOON, XD... I STILL ALIVE

Więcej z Fandomu