FANDOM

Los City - miasto w Stanach Zjednoczonych, występujące w Los City: Grand Theft Auto RPG położone na wyspie na Oceanie Atlantyckim, mniej więcej w połowie drogi pomiędzy Europą a Ameryką. Wzorowane jest na kilku miejscach z prawdziwego świata, takich jak Nowy Jork, Los Angeles, Chicago czy Dubaj. W 1986 i 1992 miało ponad 4,5 miliona mieszkańców, a do 2015 liczba ta wzrosła o kolejne pół miliona.

O mieścieEdytuj

Miasto jest podzielone na dwie wyspy - Los City East oraz Los City West. To pierwsze jest bogatą dzielnicą pełną drapaczy chmur, kasyn, modernistycznych budowli oraz zabytków. Z kolei część wschodnia jest brudna, stara oraz zamieszkiwana przez wszelkiego rodzaju przestępców oraz kryminalistów. Roi się tam od gangów ulicznych, dilerów narkotyków, ukrytych sklepów z bronią, klubów ze striptizem, burdeli oraz innych miejsc, w których zdecydowanie nie chcielibyśmy wylądować. Co prawda, w najbardziej wysuniętej na wschód części Los City East znajduje się dzielnica Vice Hills z drogimi posiadłościami, ale prawie całkowicie są one własnościami lokalnych szefów mafii. Wyspy są oddzielone rzeką Lago, a łączą je mosty Los Bridge (wzorowany na moście brooklyńskim) oraz Most Silver (wzorowany na Golden Gate). W południowych częściach każdej z wysp znajduje się duża, piaszczysta plaża.

Miasto posiada ciepły klimat. Zazwyczaj podczas zimy w Los City nie pada śnieg, choć czasami się to zdarza (np. na początku roku 1992). Temperatury wahają się od około 30 stopni Celsjusza w lecie do ponad dwudziestu w zimie.

Wody wokół miasta, w przeciwieństwie do wód Liberty City są krystalicznie czyste i żyją w nich różne zwierzęta wodne, takie jak delfiny, meduzy, rekiny czy żółwie.

W mieście działa mnóstwo gangów ulicznych (Families, Ballas, Hustlers, Aztecas, Los Playaz, Spanish Lords), motocyklowych (The Lost MC, Angels of Death, Uptown Riders) oraz mafii (Leone, Forelli, Sindacco, Rosjanie, Triady, Irlandczycy). Wszystkie toczą ze sobą otwartą wojnę na ulicach Los City, niektóre z nich zawiązały ze sobą sojusze (np. Families i Aztecas, Ballas i Los Playaz) i wspierają siebie nawzajem w celu zniszczenia konkurencji.

Podział miastaEdytuj

  • Los City East - tutaj operują gangi Families, Ballas, Aztecas, Los Playaz oraz mafie włoskie, rosyjskie i chińskie. W zachodniej części znajduje się także port, w centralnej - stadion Cluckin' Bell Arena, a w północnej baza wojskowa Fort 67. W pewnym sensie odpowiednik Vice City Mainland.
  • Los City West - bogata dzielnica, znajdują się tutaj drapacze chmur, kasyna oraz różne zabytki, a także pomniejsze dzielnice typu Star Light (wzorowane na Times Square), Los Park (Central Park), czy góry LosWood (a tam - słynny napis Los City, wzorowany na napisie Hollywood). W północnej części wyspy znajduje się teren neutralny, zamieszkiwany przez zwyczajnych, średniozamożnych mieszkańców.
  • Pomniejsze wyspy:
    • Industrial Island - mała wyspa, na której znajduje się fabryka. Podobna do Charge Island z GTA IV, żeby przez nią przejechać także trzeba zapłacić przy budkach na drodze. Popularne miejsce spotkań lokalnych ekip nielegalnych wyścigów ulicznych..
    • Link Island - mała wyspa połączona małym mostem z Los City West. Znajduje się tu parę bloków, opuszczony szpital i cmentarz. Podobna do Colony Island z GTA IV.
    • Leaf Links - klub golfowy złożony z trzech mniejszych wysp, drugi oddział prawie identycznego klubu golfowego z Vice City.
    • Fun Island - wyspa, na której znajduje się słynna Statue of Fun - odpowiednik Statuy Wolności. Jest przedstawiona jako półnaga kobieta z telefonem iFruit w ręce.

Turystyka i rozrywkaEdytuj

Los City jest popularnym celem turystów z całego świata. Najczęściej odwiedzanymi miejscami są Los City Kingdom Tower, Kingdom Mall, Los Park, znak Los City, Fun Island, Star Light, most Los Bridge, uliczny tor wyścigowy LosRing oraz wodospad dzielący miasto na wyspy, Lago Falls. W mieście większość mediów po 2015 roku jest własnością firmy Love Media, należącej do Donalda Love'a. Jedną z należących do niego firm jest gazeta Los City Times.

SportEdytuj

W mieście działają dwie drużyny koszykarskie - Los City Nuggets, Los City Kings, a także jedna bejsbolowa - Los City Giants. Dwie pierwsze grają ns stadionie Cluckin' Bell Arena, a ta trzecia na Los City Sprunk Stadium.

Służby publiczneEdytuj

W Los City funkcjonują następujące służby publiczne:

KomunikacjaEdytuj

Los City jest bardzo dobrze skomunikowane, w mieście znajduje się bardzo często wykorzystywana przez mieszkańców kolejka metra, lotnisko Los City Roosevelt International Airport oraz rozwinięty port.

Miejsca wzorowane na tych z prawdziwego świataEdytuj

Nowy JorkEdytuj

Los AngelesEdytuj

San FranciscoEdytuj

Dubaj (od 2015 roku)Edytuj

  • Los City Kingdom Tower - odpowiednik Burj Khalifa, lecz tylko pod względem otoczenia składającego się z olbrzymich fontann, rezydencji, kilku dróg oraz ogromnego centrum handlowego, w którym znajduje się m.in. podwodne zoo (Kingom Mall). Sama wieża w ogóle nie przypomina realnie istniejącej.
  • Palm Island - sztuczna wyspa, odpowiednik tej z Dubaju.

Abu Dhabi (od 2015 roku)Edytuj

NürburgEdytuj

  • LosRing - uliczny odpowiednik Nürburgring, drogi w obu miejscach są praktycznie identyczne.

Las VegasEdytuj

Caño CristalesEdytuj

  • Lago - rzeka będąca odpowiednikiem Caño Cristales - w obydwu pomiędzy lipcem a listopadem woda przybiera różne, niestandardowe kolory.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to jedyne miasto w serii GTA, które nie jest wzorowane wyłącznie na miastach amerykańskich.
  • Metro w mieście dzieli większość tekstur z tym z Liberty City w GTA IV.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki